Har I brug for en 15 års vedligeholdelsesplan?

Få lavet en 15 års vedligeholdelsesplan af MinEjendom. Vi har over 20 års erfaring med at lave vedligeholdelsesplaner. Vores vedligeholdelsesplaner opfylder alle lovpligtige krav. Og hvad der er endnu vigtigere er, at I med en 15 års vedligeholdelsesplan får et brugervenligt redskab, der giver jer det rette overblik over ejendommens tilstand og økonomi.

Hvad får I med en 15 års vedligeholdelsesplan?

Når I bestiller en 15 års vedligeholdelsesplan på Vedligeholdelsesplan.dk eller via MinEjendom, så får I en grundig gennemgang af jeres ejendom fra kælder til kvist. Det giver et godt overblik over ejendommens tilstand. Det er herefter muligt for os at planlægge de nødvendige vedligehold, forbedringer og renoveringer, der skal udføres på ejendommen. Endvidere prioriterer vi hvornår opgaverne bør udføres samt hvor meget det koster de næste 15 år frem.

 

Vores vedligeholdelsesplaner indeholder et samlet 15 års budget, som giver jer det fornødne overblik, I har brug for. Endvidere opdeles de individuelle bygningsdele også med uddybende beskrivelser af blandt andet vedligeholdenes omfang samt overslag på byggeopgavernes pris mm.

 

Se et eksempel på vores vedligeholdelsesplan

15 års vedligeholdelsesplan er lovpligtigt for nye andelsboligforeninger

Den 1. juli 2018 trådte en ny lovændring i kraft i led med Folketingets politiske aftale om Mere Robuste Andelsboligforeninger. En del af lovændringen indebærer, at der ved stiftelse af nye andelsboligforeninger pr. den 1. juli 2018 eller derefter skal kunne fremlægges en 15 års vedligeholdelsesplan for ejendommen. Denne vedligeholdelsesplan skal ydermere opfylde en række specifikke krav, bl.a. at den indeholder:

 

  • en økonomisk og periodisk planlagt tilgang til større vedligeholdelsesarbejder, der er nødvendige for forsvarlig drift af ejendommen
  • tidspunkter for udførsel af de anførte vedligeholdelsesarbejder
  • overslag på udgifter i forbindelse med vedligeholdelse af ejendommen

 

Der er yderligere tale om en minimumsregulering i forhold til 18 specifikke bygningsdele, som planen skal indeholde. Endvidere er der i lovændringen krav om, at bestyrelsen skal sørge for at opdatere vedligeholdelsesplanen mindst hvert femte år. Om dette bliver gjort af en byggesagkyndig, eller om bestyrelsen selv vurderer at have evnerne til at opdatere vedligeholdelsesplan, det forestår der ikke umiddelbare krav til.

Hvad koster en 15 års vedligeholdelsesplan?

Der er som sådan ikke faste rammer for, hvad en 15 års vedligeholdelsesplan koster. Men du kan nemt, hurtigt og ikke mindst gratis finde ud af, hvad en vedligeholdelsesplan vil koste til din ejendom. Klik blot på boksen nedenfor og udfyld formularen – det tager kun 1 minuts tid! Så modtager du et gratis og uforpligtende tilbud indenfor 3 hverdage.

 

Få et gratis tilbud

 

Du kan også kontakte os på telefon 2799 9000 for en snak om vedligehold og vedligeholdelsesplaner (det er selvfølgelig også gratis!).

←  Tilbage til artikeloversigt

Få gratis tilbud på vedligeholdelsesplan

Vi har gjort det let for din andelsboligforening eller ejerboligforening at få et gratis og uforpligtende tilbud, få uddybende information og i det hele taget hjælpe med alt om vedligeholdelsesplaner. Hvis I gerne vil i gang med at sikre jeres ejendoms fremtid kan I bestille et gratis og uforpligtende tilbud på en vedligeholdelsesplan her:

Hvilken ejendom skal vi lave tilbud til?

Vi dækker hele Danmark

» Udover at det er en rigtig god idé at have en vedligeholdelsesplan på sin ejendom, så er det vigtigt at vedligeholdelsesplanen er i god kvalitet og pædagogisk opbygget, så den rent faktisk kan bruges til noget «


Søren Schødt

Indehaver



Se video
 
Har du spørgsmål eller brug for introduktion til MinEjendom? Så tøv endelige ikke med at ringe eller skrive til mig.

Daniel Andersen

Kundeservice

Tlf. 2799 9000 Send en mail

Vi bruger cookies på denne side. Læs mere